Behöver hjälp.... Har du en Macbook??

Som jag berättade tidigare så är min dator trasig.
Har nu fått låna min lillebrors MacBook och jag vet inte hur man gör för att kopiera bilder och bildlänkadresser :S
Hoppas på att någon här inne kanske kan hjälpa mig, om jag ens har några läsare kvar haha :)
 
 

♕ Memmiis

Om du vill kopiera en text med macbook måste du hålla in knappen "cmd" (som du hittar bredvid den stora knappen i mitten) sen håller du in "C" som står för kopiera. Vill du klistra in gör du samma fast trycker in "V".

Vill du kopiera en bild är det enklast att trycka på "cmd", "skiftknappen" och sedan "4". Då får du upp som ett mönster du kan använda och markera den bild du vill ha med och så fort du släpper markeringen sparas fotot på ditt skrivbord.

Hoppas jag var till hjälp och att du förstod annars kan du höra av dig!

2012-12-26 @ 19:04:37
URL: http://memmiis.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR