10 Januari - Stackars liten <3

Läste ett inlägg på en annan blogg som berörde mig hjärta väldigt mycket.
Jag är ju väldigt hundkär som ni redan vet och detta inlägg fick mig nästan att gråta.
Det räckte egentligen redan med att se bilden :(
 
Läs vad Elin skrev här :
 

Tro det eller ej, men det är en hund.

 


"På Sri Lanka sprang det omkring hundar överallt, asså verkligen ÖVERALLT. Dom låg överallt, satt överallt, tiggde överallt, kom och ville bli klappade överallt, dom låg till och med i gatan ÖVERALLT. Sjukt hur man kan ändra ett vilt djurs instinkter, men alla är så snälla mot hundarna så måste vara därför. Dock är det ett problem, dom flesta har skabb...Det gör ont i en när man ser de stackars djuren gå omkring och kliar livet ur sig. Man vet själv hur hemskt det är om det kliar någonstans och så når man inte! Tänk och ha det så hela tiden..
 
Den här hunden på bilden har alltså kliat sig så mycket att den inte har någon päls överhuvudtaget kvar...fattar ni hur mycket den har kliat sig? Fattar ni hur mycket den har utstått? Jag mår illa bara jag tänker på det...Och något som jag tycker är ännu värre, varför gör man inte något åt det om man ser en hund som denna? Att skjuta den hade ju varit att hjälpa den, vet inte hur ni tycker men så tycker jag. Klart man inte kan hjälpa alla, men när man ser en hund som är svart i hyn efter solen och inte har nån päls som kan skydda den så är väl inte det de bästa hundliv en hund kan önska sig, eller? "
 
För att komma till hennes blogg tryck HÄR
 




NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR