16 Januari - Makeuptrender våren 2013

Precis som med kläder har även smink trender för olika säsonger.
I vår gäller rödaktiga läppar, eyeliner som syns ordentligt, "lush eyes" , tjocka/stora ögonbryn, blå/gröna färger och naturligt ansikte.
Tänkte att jag kan visa en trend per dag för att det inte ska bli så drygt med allt samlat på en och samma dag.
 
Idag börjar vi med röda läppar. Som ni ser på bilderna är det en röd färg som går i en orangeton.
 
 

Missoni


Rochas


Jean Paul Gaultier

Jag gillar läppstift trots att jag kanske inte använder det så ofta men jag vet inte riktigt vad jag tycker om den orangetonen. Kan tänka mig att till rätt oufit kan det passa väldigt bra.
Har man blått på sig så kommer läppstiftet att synas mer så det kanske är något att tänka på om man gillar det.
 
Som ni ser på bilderna är (förutom på den sista) läppstiftet det som märker ut. Man ska alltså vara "clean" i resten av ansiktet för att framhäva färgen/läpparna.
 
Ska bli kul att se hur det kommer se ut i vår och hur många tjejer som kommer haka på denna trend.
Kanske är det så att någon "känd" bloggerska måste visa upp det för att andra ska "följa" efter.
Vi får se vad jag själv gör :)
 


Bilderna kommer HÄR ifrån

♕ Sandra Saandriiie Åhfelt

hehe visst är hon, min lilla ögonsten :)! Allt bra med dig :)?
missa inte att kika in hos min vän och ställ alla möjliga frågor om just DITT hår, eller om du vet att någon annan behöver hårhjälp ^^, hon är en jätteduktig frisör :))

2013-01-16 @ 18:05:42
URL: http://saandriiiee.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR