I mina sandaler...

Vill börja med att säga att jag haft en jätte trevlig kväll.
Har byggt på min kropp med en stor hallonpaj som var superb + en supergod macka.
Grannen bjöd på allt så idag har det varit lyx :D
 
 
Låten har inget med texten att göra men jag gillar den :)
En utav mina sjung/skrika låtar när jag är hemma själv haha
 
 
Nu kommer jag till min rubrik. Detta inlägg kanske blir långt och djupt, men det är ju så mina inlägg blir ibland.
Detta inlägg läs bäst med musik till, det är så jag skriver de bästa texterna.
Here we go!
 
Jag må vara ung men har upplevt en hel smärta. Både fysisk och psykisk.
Vilken smärta är värst?
Är det den när magen krampar och jag tror jag ska dö?
Är det den jag känner varje gång jag minns hur det kändes när jag visste att, nej Eleni ditt barn kommer inte att överleva.
 
Kan man ens mäta smärta kanske ni tänker då. Jo visst kan man det.
Men vem vet hur ont någon annan har.
Det är nu jag kommer till min rubrik.
 
Tänk såhär.
Du köper ett par sandaler som du går i, för varje dag som går får du mer ont i fötterna, du får stora blåsor på.
Din vän går och köper ett par liknande, hon får inte lika ont, men blåsorna kommer tills hennes fötter med.
 
Kan hon nu komma och säga till dig att hon vet hur det känns?
 
Vissa av er kommer nu att svara ja och några nej.
 
Vad svarar jag på det då?
 
Nej! Ingen annan kan veta hur DU hur känner trots att hennes sandaler är likadana, eftersom det INTE är DINA.
Förstå det, snälla. Försök aldrig jämföra din smärta med någon annan.
Använd heller aldrig något känsligt du vet om någon annan emot den personen.
 
Det finns en anledning till att DU har fått ansvaret att bära denna hemlighet, så fort du börjar prata om den på fel sätt har du brutit ditt löfte.
Man ska aldrig förvänta sig att människa kommer hålla det den lovade, men man kan inte heller gå runt och misstänka folk.
 
ALLT det du gör mot andra kommer att slå tillbaka. För vissa kommer det göra riktigt ont UTAN att du behöver göra något.
 
" Behandla andra som du vill bli behandlad "






 
 

♕ Anonym

Är du arg på nån? Verka som nån gjort dig irriterad eleni. Eller kanske gjort dig ledsen, asså ja förstår det du skriver men du verka ha nåt som fått dig att må väldigt dåligt eller ja kanske har helt fel. God natt

Svar: Intressant att du förstod det. Jag var/är faktiskt ledsen på en människa men ville att andra skulle förstå eller iaf försöka förstå hur det är i verkligheten. Man ska aldrig, aldrig använda något emot en.

Tyvärr är jag en människa som under en lång period varit för snäll, tagit mycket skit och ofta håller käften trots att jag blivit/blir sårad. Men nu räcker det!

Apropå din förra kommentar om jag tror på Gud.
Jag tror på att det finns en Gud men när vår dotter dog hände det otroligt mycket i mitt huvud så jag har ifrågasatt n hel del kring religionen överlag.

Men det roliga är att när jag verkligen mår dåligt eller behöver hjälp, ber jag till dem högre makterna. Kanske borde skriva ett inlägg om det om det är intressant för mina läsare :)
Endolia

2013-01-26 @ 23:12:35



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR