Ricinolja - Funkar det?

Nu har jag suttit och leta på nätet efter riktiga svar.
Antingen är det BU eller BÄ, precis som det brukar med produkter.
Jag har försökt läsa på på så tillförlitliga artiklar/bloggar jag hittat.
På vissa har det funkat, dem visar bildbevis och annat.
En frisör säger på sin blogg att det inte gör det.
 
Den berömda oljan kan du köpa på apoteket för ca. 60-70 kr. Du får fråga efter den i kassan


Vem ska vi då tro på?

Oljan är i grund och botten till för tarmarna.
Så långt kan ju alla förstå att den säkert är ganska "glidig" oljig.
Sen när är det då bra att ha en massa olja i håret?
 
 
 
Mitt hår skulle säkerligen INTE gilla det :)
För er som inte vet hade jag en period efter förlossningen, mitt hår hade bränts ganska hårt i Grekland efter färgning och permanent i håret.
Jag hade inget val, jag var tvungen att klippa av mitt höftlånga hår.
När jag skriver klippa av menar jag det okcså.
Såg ut som en Harry Potter med bröst :(
 
Detta var 2010. Ni har ju sett bilder på mig nu, mitt hår har under 2 år fördubblat sin längd utan olja och en massa krimskrams till håret.
 
Ricinolja.se är bloggen som är helt klart för oljan. Där beskrivs den som om det vore en mirakelkur för håret.
Här ser vi en bild dem postat
 
 
Eller hur blir man avis :)
 
Men är det verkligen oljan eller kan det vara så att det något annat?
 
frisörbloggen.se skriver såhär :

"Ricinolja är ju egentligen till folk som har svårt för att skita rent ut sagt. Laxeringsmedel. Nu har folk fått för sig att ricinolja ska vara någon mirakelprodukt som gör att håret växer 4cm i månaden iställer för 1cm. Det är ren och skär bullshit. För vissa kanske det funkar- men vet ni vad? Håret växer i tre olika faser. Tillväxtfas, vilofas, övergångsfas. Går inte mera på det för då blir det komplicerat för er." - frisorbloggen.se
 
Vad tror jag?
 
Skriver man ett sånt här inlägg är det viktigt att försöka sålla allt man läser och veta vad man själ vill publicera. Jag vill inte skriva saker i bloggen som jag inte kan stå för facetoface.
Eftersom jag inte har provat denna olja kan jag inte yttra mig så mycket, men jag vet att håret går igenom vissa perioder. Alla har inte samma hårkvalitet, det är bara att acceptera.
Bara för att din kompis kan använda en hårfön varje dag utav att hennes/hans hår blir bränt betyder inte det att du kan det.
 
Jag har vänner med olika hårtyper. Några har tunt och rakt, några har lockigt och några har tjockt. Någon fått lätt fett hår och någon kanske bara behöver tvätta håret 1 gång i veckan.
 
Det ligger så mycket mer bakom håret än en massa produkter.
Så mitt svar är att jag tror på att denna olja kanske funkar på vissa men långt ifrån alla.
Ett eget svar kan jag inte ge eftersom jag själv inte provat den.
 
Har du gjort det är du välkommen att lämna din åsikt som jag mer en gärna läser om :)
 
Länkar : ricinolja.se, frisörbloggen.se
 
 

♕ Michelle

SV: Haha ja man brukar bli de när man ser andra lägga ut bilder på mcdonalds ;)

2013-01-30 @ 21:01:39
URL: http://michellesphoto.blogg.se
♕ Amanda - vardag,foton,inspiration,inredning, outfit,tips,quotes,videoblogg!

jag har testat ricinoljan regelbundet (och använder fortfarande) och jag ser skillnad på mitt hår och det har vuxit en hel del! :) Många av mina vänner är chockade av hur snabbt mitt hår verkligen växer och bakom den är ricinoljan.

Det sägs ju (och är så också) att om man äter rätt och dricker vatten och så mår håret bra och kommer växa bra/rätt men jag är den typen som slarvar med mat och dricka så för mig är ricinoljan mirakeklur! :)

Klart oljan inte funkar på alla och det tog en månad eller lite till för mig att se resultat.

Det som många gör att dom slutar är att det börjar klia och man får mjäll och sånt, jag fick också men kliandet för mig visade sig vara att oljan verkligen far in i håret och gör sitt arbete, kliandet var bevis på att det "verkar i håret".

Idag är jag glad at jag köpte oljan för jag får mjukt,tjockt och lite "Puff" (volym" i håret! :D

2013-01-31 @ 04:36:42
URL: http://mandacecilia.blogg.se
♕ Louise

jag blir också avis, det skulle funkar på mig

2013-01-31 @ 09:45:51
URL: http://louisekongas.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR