Träningsinlägg och lite annat

Vet ni vad?
Jag somnade om och vaknade av världens smärtor i magen. Kände lite hur jag var på gränsen till att ge upp igen.
Man liksom orkar inte kämpa emot och låter alla känslorna få ta över.
MEN. Jag gjorde INTE DET!
 
Ha! Jag stod på mig trots att det gjorde för jävla ont. Nu sitter jag och äter frukost för 3 gången idag haha.
Känns som att jag kommer rullla snart :)
Sitter iaf och letar på nätet efter bra övningar som jag kan göra hemma.
Har inte råd att gå till gymmet trots att jag önskar det men man får väl göra det bästa utav situationen.
 
Ni ska veta att jag har NOLL koll när det gäller träning.
Men har letat upp lite texter från tillförlitliga källor.
Nu kör vi.
 
Jag vet ju inte riktigt hur ofta man ska göra dem men tänkte att jag börjar med att göra plankan, håller kroppen uppe tills jag känner att jag inte sjunker ihop.
Alla övningar ska jag göra sakta för att veta vad min kropp klarar av. Börjar jag få ont så blir jag kanske rädd och lägger ner det.
 
Det jag tänkt äta är.
 
Frukost - Havregrynsgröt (äter det redan) problemet är sockret jag har på som jag måste ersätta.
Kaffe - Kan jag dricka svart eller ersätta en sked socker med suketter
Istället för smörgås kan jag ta två knäckebröd (grova) med salami som pålägg utan smör.
1 - 2 glas vatten eller 1 glas vatten och 1 glas juice.
(dricker alltid vatten, och det blir ca. 2 deciliter eftersom jag måste ta tabletterna)
 
Hmm mellanmål. Vad kan man äta då?
Morötter kanske? Får väl köra på någon sånt.
 
Middagar
Fisk
quinoa
ris
potatis
sallad
tomater
gurka
olivolja
 
Allt hemma hos oss är mjölkfritt eftersom jag inte tål mjölkproteinet.
Tänkte det att jag måste ju mäta min förändirng på något sätt.
Mitt största problem är magen just nu och låren.
Man kanske kan mäta med måttband eller något för att se skillnaden.
 
Ja det var väl det haha. Läs vidare för er som är intresserade, annars är det bara att hoppa över detta inlägg.
 
 
 
 
Övningar
 

 
Plankan
 
Detta får du ut av övningen
Den här övningen ger dig stabilitet, styrka och bättre balans.

Övningen tränar alla muskler i "korsetten", bland annat de inre, tvärgående magmusklerna, de djupa ryggmusklerna och din skulderstabilitet.

Så gör du
Lägg dig på mage. Underarmar och handflator ska vara i golvet och peka rakt fram. Armbågarna ska vara böjda i 90 grader och skuldrorna över armbågarna. Ställ dig upp på tårna och lyft kroppen. Håll nacke och huvud som i en förlängning av kroppen och titta ner i marken.

 

Kissande hunden

 

Stå på alla fyra. Håll länden parallellt med golvet under hela övningen. Lyft det ena benet ut mot sidan som en hund som ska markera mot ett träd.

För knät bakåt i en cirkel och sträck benet rakt bakåt. Böj knät, för det in mot magen, ut till sidan igen och så vidare. Rörelsen ska ske i höften, inte i ryggraden. Upprepa tio gånger och byt sida.

Inlägg om kost från Bea.

Riktigt stort inlägg om Kost – Vad ska du äta för att få kroppen du vill ha?

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, det är så mycket som man kan skriva ner och berätta. Jag vet ju inte heller hur mycket ni vet. Men kan börja med en förklaring så ni förstår, vi tar mig som ett exempel:

Tänk om jag varje dag åt 3000 kalorier. Då skulle jag ju inte gå upp i vikt om jag fortfarande åt 3000 kalorier om dagen. Men om jag skulle minska till kanske 2500 så skulle resultat märkas efter kanske två veckor. Det jag försöker att säga är att om ni ”vill väga en speciell vikt” så finns det ett specifikt kaloriintag för er kropp som håller just den vikten. Däremot om ni börjar träna så kommer kroppen behöva få i sig mer energi för att orka med.

Släng vågen om du börjar träna
Det vi tjejer har problem med är att vi blir rädda när vi kanske tränat i 3 veckor och ställer oss på vågen för att se om vi gått ner men gör den försträckta upptäckten att VI GÅTT UPP 2 KG! Omggomgg tänker vi då haha. Nej men grejen är att du kommer gå upp i vikt om du tränar, det är det du ska göra. Eftersom att muskler väger mer än fett så är det ju inget konstigt med det?
MEN tänk på att inte heller äta för mycket och tänka ”ja men nu tränar jag, då kan jag äta vad som helst”. Feeeeel, äter du tomma kalorier, tex hambugare, pommes, godis, chips, läsk mm. Så kommer du ju såklart inte att bli mer vältränad för det..

Vad du ska göra för att komma i form:
Tänk på vad du äter, försök att alltid ha en sallad till ditt mål. Alltså Till både lunch och middag, går det till mellis är det ju underbart. jag menar min tallrik är typ:

½ av talltiken Grönt:
* Ja alla sorters grönsaker som du kan tänka dig, du kan inte äta för mycket av dessa!

2/6 av tallriken Proteiner och fetter ca 300 g:
* Kyckling – köp fryst storpack, billigare),
* Lax – köp en jättestor fisk och ugnsbaka den i ugnen, sen har du mat till ca 4 dagar framåt haha

1/6 av tallriken kolhydrater ca 1 dl färdigkokt/portion:
* Fullkornspasta
* Fullkornsris
* Råris
* Rött ris
* Matvete

Om ni inte vet vad ni ska äta så har jag gjort en lista:

Bra Mat i vardagen:

  • Kyckling
  • Lax
  • Torsk
  • Alla sorters grönsaker
  • olivolja
  • Grovt knäckebröd
  • Fullkornspasta
  • Matvete
  • Fullkornsris
  • Paulins superflingor
  • En nyttig musli
  • Alla sorters frukter
  • Fetaost
  • Kalkon
  • Naturell yoghurt

Dålig mat i vardagen:

  • Vitt bröd
  • ”vit” pasta
  • ”vitt” ris
  • Godis-flingor (dvs sådana som bara innehåller socker typ..)
  • Korv med vitt bröd
  • Extra god youghurt med vanilj/godis/någonting otyttigt -smak

Extremt dålig mat:

  • Godis
  • Chips
  • Läsk
  • Pizza
  • Hamburgare
  • Friterade saker
  • Mikromat – tex pannpizzor, piroger mm.
  • Alkohol

Det här ska du äta mycket av:

  • Nyttiga fetter
  • Fet fisk, olivolja, nötter mm.

Det här ska du äta i lagom mängd av:
‘Nyttiga’ Kolhydrater
FullkornsPasta, potatis, mörkt bröd mm.

 

Dem 2 övre inläggen kommer från iform.se och det andra är från Bea. För att komma till hennes blogg tryck HÄR om det inte funkar med hennes rubrik.


♕ Ella Stork

jättebra inlägg! kram

Svar: Tack så mycket :)
Endolia

2013-01-28 @ 12:34:29
URL: http://ellastork.blogg.se/
♕ amanda

sv: åh tack, det var snällt sagt. har du sett filmen? :)

Svar: Nej :) ÄR bara ärlig :)
Endolia

2013-01-28 @ 12:48:19
URL: http://liindstrand.blogg.se
♕ Felicia

Sv: visst är hon!;)

Svar: Japp :)
Endolia

2013-01-28 @ 12:57:18
URL: http://ppewdiepie.blogg.se/
♕ Jennifer

Eller hur!! Mästerverk, otroligt vackert allt! :)

2013-01-28 @ 14:14:04
URL: http://jeenlicious.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR